Sökmotoroptimering för ditt företag i Stockholm
Om du känner att ditt företag kan förbättra sin onlinenärvaro är sökmotoroptimering en grundpelare för hur ni når ut till era kunder. Vi tillämpar våra kunskaper och färdigheter för att hitta de nyckelord som era potentiella kunder använder sig av för att hitta dig eller din konkurrent. Vi optimerar er webbplats som resulterar högre resultat i sökmotorerna. Stora som små företag kan dra stor nytta av sökmotoroptimering, oavsett om ditt företag erbjuder tjänster inom eller utanför Stockholm kan vi hjälpa till med er sökmotoroptimering.
Vad gör vi för att förbättra dina resultat i sökmotorerna?
Nedan går vi igenom de olika stegen vi arbetar efter för att generera mer trafik till din hemsida
Kundcase
Solvify Hjälper en Advokatbyrå att Dominera Sökresultaten
Utmaning En framstående advokatbyrå tog kontakt med
Ökning av en Naprapatkliniks Digitala Närvaro
Utmaning En naprapatklinik i Stockholm kontaktade Solvify.se
Förundersökning och analys
Sökmotoroptimeringsprocessen börjar alltid med en förundersökning och nulägesanalys av er onlinenärvaro. Varje kund, webbplats och bransch har olika förutsättningar och därför är detta ett av de viktigaste stegen för att sökmotoroptimeringen ska bli framgångsrik. Det finns många variabler som måste tas i beräkning. Sedan presenterar vi en strategi, en viss strategi som fungerar för en kund måste inte fungera för en annan. Aktiviteterna som ingår i detta steg inkluderar:
- Webbplatsanalys
Här undersöker vi faktorer som URL-struktur, interna länkar, titeltaggar, metataggar och innehåll. -
Länkanalys
Många företag har genom åren anlitat SEO-byråer för att bygga hundratals eller till och med tusentals länkar till låga priser. Detta straffas idag av Google och andra sökmotorer och för vissa hemsidor handlar det om att ta bort dessa lågkvalitetslänkar för att öka förtroendet hos sökmotorerna. - Statistikanalys
Vi använder verktyg för att undersöka din webbplats besökstatistik och eventuella områden där det finns möjlighet att öka närvaron i sökmotorerna. - Nyckelordsundersökning
Vi identifierar och undersöker nyckelord som kommer att producera de bästa resultaten för dig som kund. Ett riktigt bra nyckelord har många sökningar, som samtidigt är relevant för ditt företag.
Grundläggande optimering
Resultaten från förundersökningen används sedan för att utforma en plan för sökmotoroptimeringsaktiviteterna. De vanligaste aktiviteterna är:
Omstrukturering av webbplatsen
I extrema fall behövs en total omstrukturering av webbplatsen innan man påbörjar sökmotoroptimeringen. En omstrukturering kan tillämpas om webbplatsen är gammal, konverterar besökarna dåligt eller har dålig källkod. Här räknar vi även in webbdesign.
Länkbygge
En viktig faktor för att din webbplats ska ses som relevant av sökmotorerna är att den har en bra länkprofil. För att uppnå detta kan man till exempel ta bort länkar av låg kvalitet och använda strategier för anskaffa länkar av hög kvalitet. Att bygga länkar är ett långsiktigt arbete som kräver noggrann undersökning.
Skapa innehåll
En väldigt viktig del av sökmotoroptimering är att ha innehåll av hög kvalitet på webbplatsen. Sökmotorerna premierar informativa webbplatser och därför strävar vi efter att skapa innehåll av hög kvalitet till din webbplats.
Rapporter och uppföljning
När vi utfört de planerade sökmotoroptimeringsaktiviteterna mäter vi resultaten i form av placering i sökmotorerna, antal besökare och inkommande länkar. Med hjälp av detta är du som kund säker på att sökmotoroptimeringen gör skillnad och levererar resultat samtidigt som vi får en överblick över var det kan behövas ytterligare insatser för att förbättra dina placeringar i sökmotorerna.